Det finns många anledningar till varför män är mer angelägna att köpa Cialis istället för Levitra i hopp om att behandla erektionsproblem. Här kommer några av de mest troliga förklaringarna:
1. Levitra är mindre känt
Levitra är i allmänhetens ögon avsevärt mindre känt än t. ex Cialis och Viagra. Mindre kända produkter köps mindre än de som säljer riktigt bra. Så är givetvis också fallet för Levitra.
2. Varar kortare
Preparatet varar inte ens hälften så länge som Cialis, vilket gör det svårare att sälja produkten. Hade Levitra haft längre verkningstid så hade fler personer säkerligen köpt produkten.
3. Folk talar mindre om det
På forum, bloggar och tidningar så läser man ofta om Cialis och Viagra. Men var är Levitra? Produkten nämns nästan aldrig när du läser diskussioner online.
4. Levitra har ingen kampanjsida
Medan Cialis har en trevlig kampanjsida så saknar Levitra en motsvarighet på svenska. Om det beror på en felbedömning från ledningen, brist på teknisk kunnande eller att de helt enkelt underskattar vikten av en hemsida på svenska om Levitra är fortfarande oklart. Vi kan bara hoppas att företaget ska komma upp med en trevlig kampanjsajt som visar på fördelarna med att använda Levitra. Hur kan ett läkemedelsföretag med en sådan internationellt slagkraftig produkt inte ha orkat bemöda sig att skapa en schysst
5. Ingen officiell hemsida på Levitra.se
Medan Levitra.se leder vidare till bayerpharma.se, så fungerar inte delsidorna om olika läkemedel. Det kommer upp ett ’internt serverfel’. Lite pinsamt att världens tredje största potensläkemedel inte har information om en av sina bäst säljande produkter
på det lokala språket.
I slutändan så handlar mycket om marknadsföring och hur mycket det talas om ett läkemedel. Om du inte syns så finns du inte. Dags för Bayer att satsa lite mer på svenskar marknaden kanske? Förmodligen kunde det leda till större intresse för Levitra och ökad försäljning. För produkten är trots allt rätt okänd bland svenskar.